Innvendig lys i Metro.
Det
meldes om innvendig lys i Metro, mye refleks og vanskelig å se ut
igjennom sidevinduer, og forover. Lyse innvendige stolper i
frontruteområdet gjør det ikke enklere å se i mørkret. Det jeg
undres på er at ikke dette ble fanget opp i vogn-spesifikasjon da
bussen ble produsert. Et annet moment er at denne vogntypen har vi
ingen erfaring med, både tidligere singel og leddvogner fra MAN, Volvo og Solaris med heldekkende vegg bak fører har vi jo en erfaring med. Men
metro har jo blant annet en glassvegg bak fører som ikke er blendet
av. Deler av interiøret foran ved førerplass er jo også utformet i
lyst matriale, virker jo veldig fancy og flott det, men at dette ikke
ble fanget opp i bestillingsfasen av denne grønne kålormen er jo et
paradoks. Fikk vi ingen påvirkning på utformingen da fagforeningens
representanter og diverse verneombud var på besøk til produsenten?
Eller ble noe avglemt? Hørte de ikke på oss? Eller sovnet vi av i
timen? Mange spørsmål, men jeg undres bare på prosessen.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar